Oferta kampanii multimedialnych Plik PDF do wydruku

Zakres merytoryczny materiałów dla rodziców

Bullying w szkole

 

Bullying to przemoc, jaka może spotkać dziecko w szkole.

 

Polega na tyranizowaniu, dręczeniu,  prześladowaniu psychicznym wybranego dziecka przez innych uczniów. Może to być zarówno przemoc fizyczna (np. bicie, znęcanie się, popychanie, opluwanie), jak i przemoc psychiczna (np. obraźliwe i upokarzające słowa rzucane pod adresem dziecka).

 

W materiałach kampanii uczulamy rodziców, na jakie sygnały powinni zwrócić uwagę, co musi ich zaniepokoić i kiedy konieczna jest reakcja.

 

Alarmujemy, by nie bagatelizować sytuacji kiedy dziecko:

 

  • nie chce chodzić do szkoły, nie chce o szkole rozmawiać czy nawet wychodzić z domu;

  • chodzi do szkoły inną drogą niż zwykle;

  • trzyma się z dala od kolegów ze szkoły, nie jest przez nich odwiedzane ani zapraszane do ich domów;

  • ma problemy z zasypianiem, jedzeniem itp.;

  • narzeka na ból głowy czy brzucha;

  • wraca ze szkoły w podartych ubraniach albo ze zniszczonymi przyborami szkolnymi;

  • coraz częściej prosi o pieniądze.

 

Apelujemy, by nie bagatelizować problemu, rozmawiać z dzieckiem, umówić się na spotkanie z wychowawcą lub pedagogiem szkolnym.

 

 

***

 

 

Cyberprzemoc i hejt w Internecie

 

Trudno wyobrazić sobie istnienie świata naszych dzieci bez internetu. To potężne i niosące wiele pożytecznych rozwiązań narzędzie. Stanowi  źródło wartościowej i rozwijającej wiedzy, dostarcza rozrywki i pozwala na swobodną komunikację ze znajomymi. Internet rozwija, pomaga w nauce i otwiera na świat. Ma jednak też swoją „ciemną stronę” i nieumiejętnie wykorzystywany, może być dla dziecka niebezpieczny.

 

W naszej kampanii wiele uwagi poświęcamy właśnie bezpieczeństwu dziecka w sieci. 

 

Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i jak chronić nasze dzieci przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem z  najnowszych osiągnięć technologii.

 

Zachęcamy, by wspólnie z dzieckiem opracować rodzinny kodeks korzystania z Internetu, również w telefonie komórkowym.

 

Podpowiadamy, by na bieżąco sprawdzać, ile czasu dziecko spędza w sieci. Dzieci w wieku wczesnoszkolnym nie powinny korzystać z urządzeń elektronicznych (telewizor, laptop, tablet, smartfon) — dłużej niż dwie godziny dziennie.  Można również ustalić dni bez Internetu (np. w każdą niedzielę).

 

Tłumaczymy, jak ważne jest, by nauczyć dzieci umiejętnego poruszania się po Internecie.

 

Dzieci w pierwszych latach szkolnych nie powinny samodzielnie korzystać z portali społecznościowych, a kontakty online za pomocą komunikatorów powinny być ograniczone tylko do znajomych osób i odbywać się pod kontrolą rodzicielską. Nie wszyscy rodzice wiedzą, że „legalnie” można założyć konto na Facebooku dopiero od 13 roku życia, a starsze dzieci, które zaczynają przygodę z portalami społecznościowymi, nie powinny bez nadzoru rodzica publikować żadnych zdjęć i filmów w sieci.

 

Zachęcamy, by zainstalować program do kontroli rodzicielskiej oraz skonfigurować ustawienia bezpieczeństwa na telefonie i komputerze dziecka.

 

Informujemy, że funkcjonuje bezpłatna infolinia dla rodziców i nauczycieli, którzy nie wiedzą, jak rozmawiać z dzieckiem o niebezpiecznych treściach w Internecie i jak reagować na problemy z tym związane.

Dla młodzieży

Dla nauczycieli

Po stronie mocy, przeciwko przemocy

Materiały do kampanii

Kampania multimedialna do realizacji w czasie ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa.

W domu i poza domem. Bezpiecznie nie znaczy nudno

 

Kampania multimedialna do realizacji w czasie ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa.

ZDROWA PROMOCJA!

DAJEMY SETKI MASECZEK OCHRONNYCH

do każdego zakupionego pakietu materiałów multimedialnych!

Życzenia Świąteczne i zabawa z nagrodami